Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Terrano II

Takaisin keskustelualueille
1.   Terrano II    Ruoska - 24/9/2009 14:13:18
Lähinnä Nickelle, ja toki muillekin Terttu kuskeille ... hyvä peli on ollut. Jos haluaa pikkuisen lisäforcea vetokykyyn, niin 5 euron osilla "evry" modaus onnistuu helposti, koneeseen tipahtaa aika mukavasti voimaa ahtojen varovaisen noston jälkeen. Tuossa perstuntumalta mukavasti yli 160hp, ja vääntö mahtaa heilua jossain 400nm paikkeilla. Hyvin on pysynyt nipussa, eikä oireile. TOki täytyy olla järki päässä polkimen kanssa, ei mahotonta väännättämistä, ja sateella joutuu olemaan pienemmillä vaihteilla tarkkana, kun tahtoo pito karkailla :) Laitan jossain kohtaa boxin johdoista kuvan, kun joudan, jos joku haluaa nismoa modata. Hemmetin helppo. T:R
2.   [Vt]Terrano II    Ruoska - 24/9/2009 14:16:08
Hassua, otsikko hävisi bittien taivaaseen
3.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Ruoska - 11/10/2009 15:01:45
Tsori, kun kesti... Onneksi hyvä prässi päällä, niin lopulta tuli valmista. Ohessa kuvat, josta selviää oikeat johdot. Säätövastus elikäs kansankielellä potikka arvoltaan 0-1000 ohm kytketään kuvien osoittamiin johtoihin. Pumpulta tulevat määränsäätimen asentoanturin johdot ovat kokopunainen, kokokeltainen, ja rinnakkaisissa nastoissa liittimessä. Itsellä potikka koetaulussa, josta saa ajossa härnätä konetta mielensä mukaan. Tappisäädössä kaasupoljin on aavistuksen herkkä, joten ryömintävaihteilla saattaa olla ilkeitä pomppuja tehot täysille säädettynä. Muuten minulla on ollut normaaliajossa potikka 'tapissa'. Ei tarvitse erikseen sammutuspiiriä, vaan voi olla kokoajan päällä. Moottori ei tunnu menevän millään vikatilaan. Jos ei käytä 19 ohm suojavastusta, niin liikaa potikkaa käännettäessä määränsäädin menee 'perustilaan, ja tehot tippuvat alle normiin. Ei kuitenkaan aiheuta vikatilaa, vaan tehot palautuvat heti potikkaa takaisin käännettäessä. Jos tuonne 19-20 ohm suojavastuksen haluaa asentaa, niin se pitää laittaa sarjaan, eli toisen johdon väliin potikalle menevistä johdoista. Nämä sitten omalla vastuulla, allekirjoittanut ei vastaa mistään mitään ;)) ..vaihdoin talvikumit, näyttää terziin mahtuvan juuri ja juuri 31x10,5, kunhan et vanteissa ei ole ihan nolla. mulla taitaa ola 25. On muuten hiekalla ihan kipeä pitoero talvipinta nokialaisiin, jos joku taistelee pehmeillä rampeilla. Yllätys, mutta tielläkin huomattavasti mukavammat. Kumit Bf Goodrichin ALL TERRAINIT.. T:R
4.   [Vt]Terrano II    mansu - 24/9/2009 19:33:14
Lupailevat tuohon patikkaankin reippaat 500Nm vääntöä softan päivityksellä, pitääköhän sitä ruveta veturia tunaan kun vene odottaa edelleen konetta huollon pihassa. Huoltoliikken mukaan kone matkalla belgiasta suomeen ja maahantuojan mukaan kone oli jenkkilässä tehtaalla pakattuna odottamassa lähtöä suomeen... kumpikohan taho tässäkin kusettaa :)
5.   [Vt]Terrano II    Nicke - 27/9/2009 13:21:07
Terve. Mun terranossa on ollut onkhelmia ja syy on ilmeisesti löytynyt. Crank position sensor on ilmeisesti viallinen. Nyt kun olen myynyt ylimääräisen auton pois niin ajattelin laittaa Terranon kuntoon ja sen jälkeen tulee tuo Evry mod myös kyseeseen. Voidaan soitella tai jatkaa tuosta Evry Mod, millä palikoilla olet tehnyt sen ja miten eli resepti kiitos. Olen muutoskatsastanut omani pakettiautoksi ja se on kyllä tilava, edullinen ja voimakas 'laxmobile' 2 auto. Pickupin möin pois ja lavalle kertyi aina moskaa ja märkiä lehtiä. En viitsi kommentoida noita mustia koneita.. : I NM
6.   [Vt]Terrano II    Nicke - 27/9/2009 14:00:06
Lyhyesti mitä Evry-mod viritys on. Katso linkki.
7.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Ruoska - 11/10/2009 15:07:45
Kuvassa 205 ruskea ja valkoinen 'surratut' johdot ovat siis potikalle lähevät johtimet.
8.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Nicke - 12/10/2009 10:27:34
Laita vielä kuvat siitä potentiometristä niin että tyhmempi laxmobilekuski osais väsätä... NM
9.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Ruoska - 11/10/2009 15:13:14
...Tulee sitten aika rajusti 'pyhää savua' nopealla kaasupolkimen painamisella, jos ei ole ahtoja koneessa alla, ja vakioahdoilla muutoinkin.. itse nostin ahdot 0.95bar, niin jäi suurin pöly pois, ja aine palaa (tulihan siinä sitten woimaakin lisää potensiin2) Mulla näytti vakiona 0.45 bar, mutta luulen hyrrän olevan ihan pikkuisen väljä, ja ahtojen olevan vakiona pikkuisen enemmän ?? T:R
10.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Ruoska - 14/10/2009 9:36:27
Ei pysty kuvaamaan, joutuu purkamaan niin paljon. Potikkaan kytkentä on helppo. Potikassa 3 liitintä perässä, muistaakseni keskimmäinen antaa säädetyn vastuksen ulos, kun jompaan kumpaan laitaan syöttää. Jos laidoissa, niin mahtoiko tulla kokonaisvastu, joka ei potikasta muutu. Yleismittarilla voi tarkastaa, ja varmasti täällä joku elektroniikkaguru kommentoi! Eli toinen johto keskelle potikkaa, toinen laitaan. Kone tulille, ja pyörittelemään. Kun potikka 'tehoasennossa' tyhjäkäynti nousee n. 200rpm. (muutaman sekunnin viive) Jos ei pelaa, niin vaihtaa sitten potikassa johtojen paikkaa., T:R
11.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Sami.A - 14/10/2009 18:25:53
Tuossa kuva potikasta. Jos tuollaisen autoon kolvailee, niin suosittelen sen laittamista kytkimen taakse. Eli kytkimestä tehoja tarvittaessa (ohitukset,nostot...), jatkuvassa käytössä saattaa pakolämmöt karata joka on kohtalokasta ahtimelle.
12.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Ruoska - 14/10/2009 21:25:18
Voihan sitä säätää suoraan potkiasta, ja tyhjällä autolla modattuna pakolämpöjen nostamiseen saa ruveta repimään ihan tosissaan, sen verran lyhyet välit Terranossa on. (modattuna ja paineet nostettuna myös suurimmalla vaihteella..) Kytkintä käyttävät siksi, että nuo sakemannnien tekeleet ovat niin herkkiä menemään vikatilaan, että mm. modattuna ei suurinta osaa sakuista voi käynnnistää, vaan moodi täytyy olla poiskytkettynä. -Samaa nopeutta tai tehoa käytettäessä kuin modaamattomalla autolla pakolämmöt ja moottorin/voimansiirron rasitus on ihan juuri yhtäläinen. Se on kuitenkin päästä kiinni. JA ahtojen lisääminen tiputtaa juuri pakolämpöä huomattavasti. T:R
13.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Ruoska - 14/10/2009 21:49:25
Mulla on itsellä, ja tarkoitin Kiertonupilla olevaa, läpiasennettavaa säätövastusta, kokoluokkaa suurempaa. Koitan kaappaa jostain kuvan.. T:R
14.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Nicke - 15/10/2009 17:24:42
No jos mä meen elektroniikka kauppaan niin mitäs ostoslapussa lukee? -Ja mites muuten olet nostanut ahtopaineet? NM
15.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    nicke - 26/8/2010 16:24:15
No niin Ruoska, vielä ohjeet ahtopaineitten säätöön kiitos. NM
16.   [Vt] Terrano II MODAUSKUVAT    Ruoska - 27/8/2010 9:15:24
Älä nosta mieluummin yli 0.9. Coolerin päädyt ovat heikot, ja saattavat alkaa vuotamaan. Turbon päällä olevaa tankoa lyhennetään. Painekellosta lähtevä varsi irti hukkaportin linkusta (sokka), tangossa oleva lukitusmutteri auki, ja tankoa lyhyemmäksi. Kokeilemalla. Mulla taitaa olla n. 3-4 kierrosta sisässä alkuperäisestä. Lisää ahtopainemittari hukkaportin painekellolle tulevaan putkeen t-haaralla. Vakiona oli mulla 0.45-0.5 riippuen lämpötilasta. R