Mulla hajosi Balistic RST potkuri! Se on kiinni Yamaha F50.Siitä meni se kumi akselikehän ympäriltä rikki.Lavat on ihan ok! Hiljasilla kieroksilla se kumi pitää mulla kun laittaa kieroksia niin se ei pidä. Voiko sen korjata??? Joku "viisas" kertoi että sitä ei voi mutta epäilisin että sen voi!!! Ehkäpä te GURUT osaatte kertoa???
Olen antanut itselleni kertoa, että potkuri "paistetaan", jolloin kumi sulaa ja jäähdyttyään pitää taas normaalisti. Paistolämmöstä ei ole mulla käsitystä, mutta kannattaa alkaa kysellä ammattilaisilta. Minulle asiasta kerrottiin E3-marinissa, joten tietänevät operaation tarkemminkin, tuskin tekevät kumminkaan.
Löysin vanhoista keskusteluista seuraavan--
1. [Vt] Potkurista Tom - 7/19/2002 13:36:33
Paina prässillä gummi ulos,jos gummi luistaa ulkokehästä niin putsaa se hyvin. Puhdista myös potkurin holkki ja karhenna se esim.lasikuula puhaltamalla. Tee suppilomainen putki mikä ohjaa kumin sopivasti potkurin sisälle,pehmeää araldiittia väliin ja anna kuivua rauhassa. Käy tasapainottamassa ropeli,ja ei muuta kuin ajoa. tulee halvemmaksi kuin uusi potkuri.
Olen antanut itseni ymmärtää että ballisticissä on life-time takuu,eli jos ei ole osunut mihkään takuu korvaa. Meillä irtosi lapa kiihdytyksessä, ja uusi tuli tilalle mukisematta. Katsotaanko kumin "väsyminen" kulumiseksi, voi olla? Kannattaa tarkistaa kuitenkin myyjältä. Terv Kari